Dvarghamster♥

Alla inlägg under januari 2012

Av Tilda - 31 januari 2012 17:03

Kolla in Sötis!


 

Kan det vara sant att sötis har rymt!


  / Tilda!  


Av Tilda - 29 januari 2012 15:21

photo edited for free at <a href=www.pizap.com" width="600" height="450" border="0" />


Eller hur låter det som om vi hade kul.,(-:  / Sara och Tilda!

Av Tilda - 27 januari 2012 16:00


Av Tilda. Hamsternews!!



Det här handlar hamsternews om:


  •  heta nyheter
  • Snygga bilder
  • Speciella saker
  • Paparazzi
  • Upptäckter                                        
                                                      
                                                      
        

       / Tilda  

Av Tilda - 26 januari 2012 19:04

Jaa det var det och jag håller på med en halsduk!

Idag ska jag visa lite bilder jag bara har märkt..

Helt normalt..

I AM A PAPARAZZI!

 

Är detta verklighet?!

Kan detta vara sant?

Ett eget pepparkaks-slott?!

Jag kommer gräva i storyn!

Detta var Frida Hamsterägare som säger nu letar vi storys!

 

Hmmm..?-Följ jakten med Frida Hamsterägare!

...I HamsterNews!

Av Tilda - 26 januari 2012 15:52

Idag ska jag åka och pyssla i pysselklubben.Så jag hinner inte vara med Snuttis. Här kommer i allafall lite blder på honom...


 

tjena! Jag äter på sköldpaddan. Mums...


 


Min ljuva bur...


 


Wow! Härlig grön färg!



Nu måste jag åka! Hejdå / Tilda!        P.S Snuttis hälsar!



Av Tilda - 23 januari 2012 20:50

Jag hjälper till med läxorna. Är jag en läxa eller!?


    


Titta vad jag är söt! Idag har jag inte hunnit vara med Snutt så mycket eftersom jag har både spelat GITARR och dansat FLAMENCO. Men under helgen tog vi den här söta bilden. kolla in vilka söta ögon och gulliga tassar!
Glitter Text @ Glitterfy.com



                                   



Av Tilda - 22 januari 2012 20:21

 Det här är Sötis som är jättesöt! Hon är nio månader och sköts om av hela vår familj.


   

 Här är Sötis till vänster och Snuttis till höger. Vi brukar inte ha dom så här nära varandra eftersom det kan bli bråk men nu fick vi skynda oss att fotografera och det gick faktiskt bra, dom bara kollade lite på varandra. Visst är dom söta?

   

 Hejsan hoppsan, jag är så glad för nu ska jag byta tillbaka till min vanliga lilla bur  

   

"Här är jag i stora buren. Här är jag i lilla buren."


Vi ses snart / Tilda, Sötis och Snuttis !!      



Av Tilda - 15 januari 2012 10:13

Ska göra som Tilda gjorde lägga upp bilder och kommentera!

 

"Hmm.. jag gillar inte att vara här!"

Men Smulis du är i din EGNA lekbur av duplo!

 

"yeeey! min kräcker hur kom den hit??!!"

Smulis...  

 

"Puh.. äntligen tillbaks jag fick ont i tassarna"

 

"tack för äpplet.. det var gott!"

 

"AH! Paparazzi!"

 

"HAHAHAHAHAHAHAHA! Nu ska jag sova jag vill inte leka mer!"

 

Smulan gillade väl inte lekhuset så mycket!...

 

"åh förlåt jag glömde säga hejdå!"

"HEJDÅ"

   

"Hallå vad vill du??"

"Jag försöker sova faktist"

 

Nu är allt lungt och skönt i buren men vad drömmer Smulan?...

Oj vänta vad är det för något på taket??!!

 

NÖTTER??!!

Smulan du får inte va på taket du kan ju trilla dessutom blir du tokig av hasselnötter!

"Ååhh... ZzZzZ hasselnötter meraa hasselnötter ZzZzZzZ...."

Oj..   

-Det drömde hon..

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards