Dvarghamster♥

Alla inlägg under januari 2013

Av Tilda - 30 januari 2013 21:38

Idag har jag varit med min kompis Linn. Hennes familj har nyligen fått hem sin andra hund, en liten cavalier king charles spaniel, tror jag den heter. Den var ju super söt och jättesnäll. Alltså det gulligaste som finns måste vara en hundvalp! Nu är det sovdags snart, tur att jag gjorde klart engelska glosorna före taekwondon. Nu ska jag pussa på Snuttis, gonatt!
// Tilda

Av Tilda - 28 januari 2013 21:38

Härlig åkning! / Tilda

Av Tilda - 27 januari 2013 19:50


Hejsan!

Här kommer en gullig video på Snuttis!! Han är ju min lille älskling. Idag har jag gjort lite olika saker bla övat på gitarr läxan och varit med min kompis Matilda. Vi har dansat till dance central på x-box mm. i morgon ska jag spela gitarr och åka slalom, det blir kul. Ha en hamstrigt bra vecka // Tilda och hamstrarna     
  

Av Tilda - 25 januari 2013 15:05

Snart blir det kvällsåkning i slalombacken med familgen. Kul! Sen får det bli fredagsmys!!// Tilda

Av Tilda - 20 januari 2013 21:17

Här spelar jag och 10 kompisar bowling på Nöjesfabriken. Efter det åt vi hamburgare. Kul!! Grattis lag Hanna som vann! //Tilda. <3

Av Tilda - 18 januari 2013 21:57

Idag fyller jag år!! Kul!! Jag har haft en mysig dag, ätit thaimat, kladdkaka och fått fina presenter. Bl a en klocka med strass, kläder, en bok om virkning, en bok för att teckna bättre,mm mm och en mobil! Nöjd!!
Imorgon kommer farmor, min faster och kusiner och på söndag blir det bowling med lite kompisar, jättekul helg!
Gonatt gonatt // Tilda
PS för exakt två år sen fick jag bästa presenten=Snuttis!!!

Av Tilda - 17 januari 2013 21:13

Kolla in mina två pluttisar! Nu är det dax för sängen. Nu har jag trötta dansben igen! Gonatt gonatt// Tilda

Av Tilda - 16 januari 2013 21:13

  Hejsan!!   

Här kommer en video på min ena gulliga hamster! Sööööötis! Alltså nu måste jag verkligen städa buren men jag hinner inte förrän på fredag och då fyller jag år!! Men det spelar ingen roll för vad gör man inte för sina älsklingar!!??

Gonatt, gonatt i morgon ska jag vara pigg.

Ha det hamstrigt från TILDA
  Ja men så söt!    

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards