Dvarghamster♥

Alla inlägg under oktober 2013

Av Tilda - 31 oktober 2013 22:54

Hej!
Fick några riktigt bra kort på Iza nu på kvällen!! Hon blir både sötare och mer tam för varje dag!!
En riktig söting, va?? :-D
Gonatt // Tilda <3<3<3

Av Tilda - 31 oktober 2013 22:10

Hej!

Kolla på hungriga Iza! När hon får smaka lite av våran mat blir hon extra glad! // TILDA     



 

Av Tilda - 29 oktober 2013 20:47










Hej!!

Här kommer en gullig video på Iza! Hon är en riktig goding!

I morgon får det bli burstädning och lite städning på rummet, det behövs!

//Tilda       
 

Av Tilda - 29 oktober 2013 13:56

Hej! Nu är jag på väg hem från Töcksfors. Jag har varit med mamma på foyojobb. Vi var också en sväng in i Norge. Sen shoppade vi på det stora köpcentret.

//Tilda och hamstrarna!!

Av Tilda - 28 oktober 2013 21:40

Hej!!
Kolla Mini! Såååå söt i en liten träsko i stl 25! Han känns så väldigt liten, jag ska väga alla tre hamstrarna någon dag. Pixi och Mini känns nog små och lätta när man precis hållit i guldhamstern Iza, för hon har ju vuxit lite nu.

Söta Mini!

Iza hamstrar så mycket i kindpåsarna så jag knappast känner igen henne!

Av Tilda - 26 oktober 2013 23:02

Hej!
Här kommer lite bilder från idag på både Iza, Mini och Pixi! Alla tre är väldigt fina!!
Hamstrig halloween!!
/Tilda

Jättesöta Mini!!!

Iza äter morot!!

Lilla söta Pixi!

Av Tilda - 24 oktober 2013 22:28

Söta Iza!

Av Tilda - 22 oktober 2013 21:36

Hej!
I morgon mååååste jag tvätta burarna! Och så ska jag kanske filma lite på Iza, jag har byggt hinder till henne som hon hoppar över och igenom. Dom fungerade faktiskt!
Hamsterkramar!! / Tilda

Ääälskar mitt hjul!!!

Lika söta är dom - guldisar och dvärgisar!

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards