Dvarghamster♥

Alla inlägg under oktober 2012

Av Tilda - 31 oktober 2012 21:30

Hej!

Vilken härlig dag och vad skönt med lov! I dag har jag varit på bio med min kompis Matilda. Kul! Kolla min lilla Plutt-Sötis, Gonatt! //TILDA


 

Av Tilda - 29 oktober 2012 22:19

Min minsta lillebror som är fyra år älskar verkligen våra dvärghamstrar. Kolla greppet! Och Sötis blir intr ens arg! Puss på Stis! Gonatt / Tilda

Av Tilda - 29 oktober 2012 20:49

Hej!

Idag har jag hjälpt mamma lite på jobbet och bara tagit det lugnt och haft sovmorgon, skönt med lov! Nu har jag kommit hem från dansen, det var kul!

Nu blir det en bra bok!  // TILDA


 

Av Tilda - 28 oktober 2012 19:34

Vilken mysig helg och nästa vecka är det höstlov, kan det bli bättre??!!
Lite av helgens händelser kommer här:

Av Tilda - 25 oktober 2012 20:42

Härligt!!
Gonatt// Tilda

Av Tilda - 24 oktober 2012 21:22

Det är helt klart att Snuttis gillar att röra på sig! Han ligger nästan aldrig still, är verkligen hyperaktiv. När man stoppar in handen i buren rusar han fram och hoppar upp i handen direkt. Även om man bara ska fylla på mat så kastar han sig på handen och vill upp. Alltså: en social gym-hamster!! Kolla själva! // Tilda



 
 
 

Av Tilda - 23 oktober 2012 20:55

Mera av godingen!


//TILDA
 

Av Tilda - 23 oktober 2012 20:34

 Kolla min lille Snutt! // TILDA 

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards