Dvarghamster♥

Alla inlägg under augusti 2013

Av Tilda - 31 augusti 2013 22:43

Gonatt från Tilda <3<3

Kolla Pixis gulliga tunga!

Söta Pixi!

Minnesbild av lille Fluffis- min söta långhåriga guldhamster som tyvärr dog ung!!! :-(

Av Tilda - 27 augusti 2013 05:08

Hej!
Nu har vi precis landat i Örebro. Här är det 7 grader varmt! Chock för kroppen när vi kommer från 34 grader.
Gonatt // Tilda

[Bild]

Av Tilda - 26 augusti 2013 23:15

Nu kommer jag hem från Cypern till mina små gullepluttar! /Tilda

Av Tilda - 22 augusti 2013 22:36

Hej!!
Jag är fortfarande kvar i Cypern till i början på nästa vecka. Hoppas mina små gullepluttar mår bra. Jag har inga foton eftersom jag rensade ipoden innan vi åkte, så jag får kolla på den här lille typen så länge!
Ha det hamstrigt!
// Tilda

Av Tilda - 16 augusti 2013 11:22

Hej!
Nu har jag inte bloggat på några dagar. Jag har åkt till Cypern på semester med mamma, pappa, och mina två lillebröder! Pixi och Mini blir passade av grannarna. Dom har själva en kanin så våra hamstrar är i goda händer!!
Vi kom till cypern i måndags och stannar i två veckor, härligt!! Superfina pooler, salt hav och god mat!! Och massa annat kul att göra!

Ses snart // Tilda <3<3<3

Nån som vill kolla lite mer foton och hur jag har det på Cypern kolla min andra blogg :

tildapyssel.bloggplatsen.se

Söt!!

Av Tilda - 8 augusti 2013 21:36

Hej!
Idag har jag kollat in ett gulligt djur: alpackor!
Jag och några från vår dansgrupp har dansat på ett barnens dag i en annan stad och där såg jag dessa djur som såg ut som småindustri-kameler!!
Kolla!
Ha det hamstrigt// Tilda

Av Tilda - 7 augusti 2013 22:50

Nej nu ska jag snart byta header................. Men det får vänta lite till. :-D
//Tilda

Snart!!

Av Tilda - 5 augusti 2013 23:37

Hej!
Nu passar jag min kompis Kajsas nya lilla dvärghamster Hugo. Han är verkligen liten och söt!! Kolla själva!!
/Tilda

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards