Dvarghamster♥

Alla inlägg under maj 2013

Av Tilda - 31 maj 2013 23:01

Hej!
Lilla Mini äter äpple! Vilka söta små tassar! 
Imorgon ska jag och fyra tjejer rida på islandshästar! Kul!
//Tilda

Av Tilda - 31 maj 2013 18:25

Idag har jag varit hos mammas kompis Anja som har två fina border collies som heter wilma och Pricken.
Nu ska jag snart till klasskompisen Hanna på födelsedagskalas!! // Tilda

Av Tilda - 28 maj 2013 22:23

 


  
 

  

hej!

kolla in söta Pixi!!

gonatt /// Tilda &hamstrarna
 

Av Tilda - 28 maj 2013 22:03

Hej!
Nu har jag haft lite olika avslutningar som tagit massa tid från bloggen!
Dansföreställning och gitarravslutning har gjort att jag tränat hela tiden och snart är det taekwondogradering. Men imorgon ska jag pussa riktigt mycket på hamstrarna och städa burar!!
Igår köpte jag en hamsterbok som nyss hade kommit ut i affärerna. Den kostade 129 kr och är verkligen jättebra. Mycket bra fakta och jättefina och gulliga bilder! Bra köp!
Hamsterkramar/Tilda

Av Tilda - 23 maj 2013 21:37

Hej! Idag har vi studiedag = sovmorgon!!
Kanske borde jag städa burarna. Men jag skyller nog på nåt så jag kan hoppa över det. T ex att det är den årliga dansföreställningen på lördag eller att jag ska spela på gitarr-aftonen på måndag!! Imorgon ska jag va ledig från skolan från kl 11 och dansa på Stora torget och sen är det genrepet i fyra timmar inför lördagen. Helt otroligt kul helg!!!! Ja, jag hinner asoluuuuuuuuut inte städa hamsterburarna!! Det får faktiskt vänta!!
Ha det hamstrigt. // Tilda,
PS. Kolla söta Mini!!

Av Tilda - 21 maj 2013 08:10

Dags att gå upp nu, Pixi!

Av Tilda - 18 maj 2013 23:14

Hej!
Vilken värme! Härligt, men tur att man inte är ett pälsdjur! Mina hamstrar verkar tycka att det är lite för varmt. Jag tog ut Mini en liten stund på gräsmattan och han fick smaka på gräset och det verkade han gilla.
Ha det hamstrigt/// Tilda
PS. Hoppas Robin vinner!!

Av Tilda - 17 maj 2013 08:09

Det märks att man har gnagare i familjen, alltid lite gallerljud!
/Tilda

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards