Dvarghamster♥

Alla inlägg under september 2012

Av Tilda - 30 september 2012 12:51

Japp, det är så nu men idag kommer en ny hamster flytta in. Det blir en hane. Han ska heta strumpan. Eller något annat. Om ni har förslag skicka i en fråga. Eller i en kommentar.Den nya hamster kommen anlända om cirka 1 och en halvtimme. Jag vet ej det. Beror på. Jag kommer ta den sötaste jag hittar. Kommer ändra smulans fakta till Strumpans fakta snart. Vi ska begrava Smulan. Kommer komma bild på graven om cirka 1 vecka. Just nu ligger smulan i frysen så hon inte ruttnar. Jag tog ett tyg jag sparat till detta, och lindade in henne. Såklart ligger tyget i en påse. Men jag hoppas hon får ett bra liv i hamster-himlen. //Frida

Av Tilda - 30 september 2012 11:14

Hallå! Här kommer en video på min gulleplutt Snuttis!


// TILDA



 

Av Tilda - 29 september 2012 21:19

Jag är bara helt förälskad!! Dvärghamstrar är ju sötast i världen!! En video till att njuta av!

/// Gonatt från Tilda , Snuttis & Sötis



 

Av Tilda - 29 september 2012 20:39

Hejsan!!

Idag fick Sötis äta lite kokt potatis och det gillade hon jättemycket. Kolla filmen på dvärghamstern Super goa Sötis! Tidigare ikväll fick Snuttis några små valnötsbitat som hon gillade. Bra med lite feta nötter för Snuttis som är lite smal nu när han börjar bli lite äldre, snart ett år och tio månader men lika söt som alltid! Ha en fin lördagskväll!! Själv ska jag snart lägga mig och läsa i en bra bok, jag har lånat massor på bibblan. Jag gillar verkligen att läsa. Imorgon är det sovmorgon, äntligen!!

/// TILDA OCH GULLIS-DVÄRGISARNA!!!!



 


En taekwondospark från i eftermiddags! 

Av Tilda - 28 september 2012 20:35

Kolla Sötis som skärmsläckare! Alltid lika gullig!
Ha en bra fredag /// Tilda

Av Tilda - 25 september 2012 19:33

Ja då har jag lite läxor avklarade...... gitarr, engelska och snart svenska. Skönt! Men snart är det dax att pussa på Sötis och Snuttis.

///Tilda

Av Tilda - 23 september 2012 21:01


 


Guud va gullig du är Sötis!!


/// TILDA
 

Av Tilda - 22 september 2012 14:33

På taekwondo med min ena bror och några kompisar!?? //Tilda

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards