Dvarghamster♥

Alla inlägg under december 2012

Av Tilda - 31 december 2012 23:33

Gott nytt år alla dvärghamstrar och alla som gillar dvärghamstrar!! Nu ska jag snart skåla i cider!!
Hamsterkramar från TILDA

Av Tilda - 31 december 2012 11:34

Här kommer några supersöta bilder på Maximus som jag nyss tog! Han är ju jättegullig och mysig att ta hand om medans Kajsa är bortrest!
Kolla in honom!
// TILDA

Av Tilda - 30 december 2012 18:09

Här kommer Sötis i sin rengjorda bur, härligt verkar hon tycka. Jag har också hand om Maximus över nyår så nu är det hamstrigt hemma hos mig. Vi har också passat grannens utekanin en vecka. Kul med djur!
För några timmar sen åkte min kompis Sara hem efter ha sovit över hos mig. Vi har haft superkul och la oss vääääldigt sent!
// TILDA
Kolla in mig och Sara!!

Av Tilda - 28 december 2012 18:31

Hej!!
Hoppas ni gillar den nya headern som jag just gjort i Pizap! Ha en bra fredag! // hamsterkramar från TILDA

Av Tilda - 27 december 2012 18:22

Hallå!
Idag har jag och en kompis dansat med dance center2 till xbox kinect hemma hos mig. Superkul julklapp för jag älskar ju dans!!
Lille Snutten är ju för söt på fotot! Sötis kollade på adventsstaken.

Ha det hamstrigt! // Tilda

Nu börjar jag räkna ner tills jag fyller år den 18 januari, det blir kul!

Av Tilda - 27 december 2012 10:43

Hej! Här kommer 3 små gulliga bilder på Sötis. Vad härligt med jullov och sovmorgon!
//Tilda och dvärgisarna!

Av Tilda - 24 december 2012 22:25

God jul alla goa hamsterälskare! Vilken kanonmysig julafton vi har haft med familjen och farmor. God mat och jättefina och roliga julklappar. Sötis och snuttis har fått julpussar, kan det bli bättre?
Julaftons-kramar från Tilda, Sötis& Snuttis

Av Tilda - 20 december 2012 16:22


 


Hallå!

Kul att se er Frida och Strumpis! Vad hon har vuxit. Nu har jag äntligen vägt mina små godingar! Sötis väger 43 gram och Snuttis väger 29 gram, vilka smalisar!

Ja visst har det varit otroligt mycket i december! Gitarravslutning, taekwondogradering och en massa dans! Dessutom massor med jul-fixning. Jag har också haft 2-årskalas för Snuttis som firades med lite kompisar som kom och fikade och lille Snutten fick paket, han fyllde den 9 dec.Gratta gärna i efterskott   . I morgon är det äntligen avslutning och sen JULLOV!!!

Ha det hamstrigt // TILDA och Pluttisarna! 

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards