Dvarghamster♥

Alla inlägg under februari 2013

Av Tilda - 28 februari 2013 22:19

Hej!!

Idag hände det!! Alltså idag gick Mini från att ha varit lite rädd (det gick inte att ta upp honom för han var så rädd), ängslig och lite fräsig och nafsig till att bli helt TAM!! Jätteroligt för hela familjen har hjälpt till att tämja honom flera gånger varje dag i nästan två veckor ( Mini är nu ca 8-9 veckor och vi har haft honom i 12 dagar). Jag tycker att det gått ganska fort. Vi har klappat honom, pratat med honom och försökt ta upp honom fast han varit snabb, matat från handen mm. Det gav resultat, nu kan man gosa med honom jättelänge i handen, ta upp honom ovanifrån från ryggen (vilket jag tycker är absolut bäst), pussa på honom och klappa hur mycket som helst. Han har också lugnat ner sig lite och sitter still i handen och t ex tvättar sig. Han bits ingenting och är inte ängslig. Jättekul för det är ju så mycket roligare att ha ett tamt husdjur. Man ska inte ge sig utan fortsätta tämja och inte vara rädd, det brukar gå till slut men det är ju enklare om man tämjer dvärghamstern direkt man köpt den när den fortrfarande är liten, sen blir det nog lite svårare.


Du som frågade hur jag gjorde när jag tämjde min hamster hoppas jag fick lite tips på hur man kan göra, tack för frågan!!


God natt och ha det hamstrigt // TILDA  



 
 

Av Tilda - 27 februari 2013 22:31

Hej!

Här kommer en supergullig video! //TILDA



 






Av Tilda - 27 februari 2013 15:31

Mini är söt!!
Idag har jag haft sovmorgon och tagit det lugnt men det blir Taekwondo ikväll. Otroligt skönt med sportlov!
//Tilda

Av Tilda - 26 februari 2013 17:03

Det var verkligen jätteroligt på äventyrsbadet! Bäst var vattenrutchkanorna. Sen var vi på mc finaldagen. Nu laddar jag om för kvällsåkning i slalombacken med att kolla på film. Kolla in mina bilder på Mini som jag grejat med i PS express för iPod touch!! Kul! //Tilda

Av Tilda - 26 februari 2013 10:04

Dit drar jag och Hanna P och hennes familj nu. Det blir kanon!! // Tilda

Av Tilda - 25 februari 2013 22:31

Exakt så har min dag sett ut. Men största delen av dagen har jag varit i slalombacken, grillat korv mm. Nu är jag trött i benen. Varje dag går vi vidare med att försöka få Mini tam. Hon är fortfarande rädd och bet ena lillebrorsan i fingret. Men det är bara att fortsätta varje dag för det skulle vara väldigt tråkigt att inte kunna ta upp sitt djur och klappa mm.
Gonatt gonatt // Tilda

Av Tilda - 24 februari 2013 22:31

Fin! /Tilda

Av Tilda - 24 februari 2013 14:51

Hej! Idag är min kompis Linn hos mig. Vi passade på att ta några gulliga videos på Mini!


 

Ha det hamstrigt // Tilda, Linn, Mini och Snulle!  

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards