Dvarghamster♥

Alla inlägg under juni 2012

Av Tilda - 26 juni 2012 16:46


Idag har jag och brorsan Melker kollat in lite andra djur än dvärghamstrar. Vi tog fram mikroskop och gick ut och samlade insekter. Sen kollade vi på deras kroppsdelar, faktiskt ganska spännande men lite läskigt också. Dom hade håriga ben, snyggt!!! Dvärghamstrar är sötare, inte i mikroskop utan i verkligheten.



Finns det några insekter här, eller??


/// TILDA


PS. När kommer badvädret? Nån som vet? 

Av Tilda - 24 juni 2012 22:06


Här är hamsterkompisarna Snuttis och Maximus

 

Här går Maximus


 

Här är kompisarna igen


Maximus har bott hos oss i åtta dagar och han är jättelätt att passa, snäll och gullig. Han verkar gilla mat och äter direkt som han får mat, Snuttis äter istället ganska lite mat och är en riktig smalis. Nu har Kajsa hämtat hem Maximus men han är välkommen tillbaka!!     


                    /// TILDA



Av Tilda - 19 juni 2012 16:17



Här är Maximus, den lille gulleplutten (Kajsas dvärghamster)

  

Här min lille Gulle-Snuttis!
 
   

Och här är fina Sötis!

Igår fick en annan kompis till mig, Elina, en dvärghamster. Jättesöt, ca sex veckor. Lite rädd men nosade på fingret så han blir nog tam snart. Den var ljusgrå och väldigt fin. Alltså vilka gulliga djur dvärghamstrar är!

Maximus är superlugn och verkar tycka det är ok att vara hos oss en vecka drygt, bra för vi gillar honom!!

Vi hörs /// TILDA och Dvärgisarna 

Av Tilda - 17 juni 2012 21:08

I morgon börjar sommarlovet på riktigt! Jag ska ta sovmorgon   . Sen är det burstädning till Sötis och Snuttis. Jag ska också leka lite med hamstrarna och med Maximus förstås, som vi passar en hel vecka när Maximus ägare, min kompis Kajsa. är på Kreta    och har det bra. Jag ska ta lite kort också, inga problem med Maximus för han sitter väldigt stilla i handen.

Ses i morgon   /// TILDA!!


God Natt!   

Av Tilda - 14 juni 2012 07:34


EN DAG KVAR TILL SOMMARLOVET............................FATTA! Återkommer efter skolan!

                                        // TILDA 



Av Tilda - 13 juni 2012 07:34

 


Hallå, det är Sötis! När kommer du Maximus?? För du har väl inte ändrat dig och följer med till Kreta??     

Nej , va bra att du kommer till oss i stället!


// Sötis, Snuttis & TILDA     

Av Tilda - 11 juni 2012 07:45

Måndag, alltså sista måndagen för den här terminen, inte så dumt. Sötis och Snuttis bryr sig verkligen inte om vad det är för dag, bara att dom har en mysig bur!! Nästa vecka ska jag vara hamstervakt till Maximus, min kompis Kajsas dvärghamster, det blir kul. Han är ju supersöt och väldigt tam precis som mina hamstrar.

Dags att gå till skolan...      /// TILDA  


Av Tilda - 9 juni 2012 21:25

Haha denna låten får man lätt på hjärnan... 

Hihi tibadidi riri dodo tiparejirooou, dibidibi do babarejdejdoo!

Min hamster låter inte så..gör din det?   


/Frida & Smulan

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards