Dvarghamster♥

Alla inlägg under maj 2012

Av Tilda - 27 maj 2012 16:27

 


Idag har Sötis fått vara ute lite igen, det är så otroligt varmt i hennes bur. Hon har varit med på altanen och verkade lite sugen på att vara med och spela boccia.

 


Foppatoffeln var lite för stor för hennes tass!


// TILDA 

Av Tilda - 26 maj 2012 17:14

Mums, jag vill också smaka!! Det är orättvist men jag ska förståss få lite gott solrosfrö och förut fick jag smaka lite kokta nudlar. / SNUTTIS


 


Här fick Snuttis komma ut ochsvalka sig lite för det har varit typ 28 grader i mitt rum senaste dagarna! Hon fick testa att gå på gräsmattan i fem sekunder o bita i lite gräs. Men... det är ju ett innedjur, tänk om en dvärghamster blir biten eller stucken av en insekt, inte bra. Han får bara få lite luft i min hand. Nej nu är det snart grillning hos grannen, gott


Trevlig lördag på er alla // TILDA


Av Tilda - 25 maj 2012 07:34

 


Hallå! Tänk att jag har två superhamstrar! Ett så litet djur och dom tål så mycket. Dvärghamstrar tål att leka och busa och bli burna och pussade på, ett perfekt gulligt husdjur! Min minsta lillebror som är tre år håller mycket i hamstrarna men han är jätteförsiktig och han äääälskar verkligen dom.Jag och brorsan Melker ääälskar dom också. Jag skulle vilja ha fler än två dvärgisar och helst att dom fick ungar, vi får väl se hur det blir med det i framtiden. Här ovanför utforskar Sötis mina flamenco-rosor men hon stack sig inte.


Vi hörs snart igen // TILDA 

Av Tilda - 22 maj 2012 20:32

Ursäkta! Nu har jag inte bloggat på en vecka! Hela veckan har gått till att träna dans inför föreställningen som

var i lördags. Jag dansar balett, latinska danser och flamenco. Hä'r visar jag lite dansbilder istället för dvärghamstrar just idag! Dansen på bilden ovan är en tarantella, jag dansar längst fram på bilden.



     

Här dansar jag (till vänster) med en annan tjej på dansen. Vi dansar en modern latinodans som heter Taboo. 

 

Här dansar vår dansgrupp en balett som heter Blommornas vals. Ja det var lite annat som jag håller på med.........


Jag har inte varit så mycket med Snuttis o Sötis i helgen men vi har iallafall passat Ellen lille gulliga dvärgis Nasse.


Ha det bäst // TILDA


Av Tilda - 15 maj 2012 14:52


Oj, ska det bli städning nu igen?

  

 

Tror ni nån märker om jag försvinner??


  

Här inne är det mysigt!


  

Här i brukar Sötis och Snuttis (på den här bilden är det Snuttis som leker i rullen) vara när jag städar burarna, det är en förvaringslåda i plast från IKEA (ca 30 kr) med höga kanter så dom inte kan klättra ur.


  

Sandbadet/kisslådan köpte jag för ett tag sen (49 kr på Pets) till Snuttis och han gillar det jättemycket, han brukar rulla sig ofta och kissar faktiskt där.


Ha det bra alla dvärghamstrar och dvärghamsterägare och alla andra!! // TILDA & SNUTTIS & SÖTIS     

Av Tilda - 15 maj 2012 07:52

Hej!

Igår var jag hos Ellen och pysslade se pysseltilda.bloggplatsen.se och så träffade jag förståss hennes söta dvärghamster Nasse.

Här är ugglorna vi gjorde

 

Gulliga va?? meninte lika söta som dvärghamstrar! Vi hörs snart, dags för skolan // TILDA

Av Tilda - 14 maj 2012 14:46

Hej!

Måndagar är alltid kul faktiskt! Jag har haft slöjd, musik och spelat gitarr. Jag dansar också 2 timmar varje måndag men eftersom vi tränat såååå himla mycket är det vila idag. Snart är det föreställning!!!!...... Alla som bor i Värmland och ännu bättre i  Karlstad föreslår jag FLAMENCO SHOW kl 18.00 - 21.00 på Scalateatern den 19 maj 2012. Det blir en kanonshow, vi har typ tränat ett helt år. Men nu är det lite snabbt matteläxa och sen ska jag vara med min kompis Ellen som har en liten vit och söt dvärghamster som heter Nasse.

Ha det bäst och trevlig måndag! // TILDA

Av Tilda - 12 maj 2012 19:33

Stackars Sötis!!


I morse gick jag upp kl 7.00 (väääldigt tidigt för att vara lördag!!) för att jag skulle dansa i fem timmar (ca 16 timmar denna vecka). När jag satt och åt frukost hörde jag plötsligt ett konstigt ljud från buren. Lite pip och ovanligt konstigt knastrande och skrapande. Jag och mamma gick fram för att kolla och såg att sandbadet hade ramlat och låg liksom lite över henne. Oj tänkte vi och lyfte bort sandbadet. Där under låg Sötis upp och ner och hade fastnat med ena foten och benet i gallervåningen som hon har i buren. Benet hade virat sig runt en gallerdel av metall och hon satt helt fast. Vi var tvungna att öppna buren och ta bort våningen försiktigt och först då lossnade benet! Vilken tur, vi trodde inte han skulle komma loss! Läskigt!! Hoppas inte det händer igen. Allt gick ju bra i alla fall.


 


Ha det bra // TILDA   


Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards