Dvarghamster♥

Alla inlägg under november 2012

Av Tilda - 30 november 2012 20:53

Hej!

Lille Snutten äter lite fredagsgodis, skalade solrosfrön är favoriten! Om ca 1 vecka ska jag ha 2-årskalas för Snuttis. Tänk!, han har blivit lite gammal men är precis lika söt som när jag fick honom när jag fyllde nio år, och då var han ca 5-6 veckor! Jag har alltså räknat ut att hans födelsedag borde vara i början av december. Han ser ut som ett litet hamsterbarn fortfarande! Pytteliten, nästan hälften så stor som Sötis och hon är inte heller så stor. Jag har fått en fråga om hur mycket Snuttis väger men jag har inte hunnit väga honom än men det ska bli. Jag brukar använda hushållsvågen så jag ska försöka hitta den.

Ha en mysig helg!

// Tilda   
   

Av Tilda - 27 november 2012 21:10

Kolla vilken söt liten Sötis! Ha det bra// Tilda

Av Tilda - 24 november 2012 20:55

Det är ju jättekul!
Så här såg mitt spel ut fär några dagar sen. Jag har också varit på taekwondo så imorgon ska jag göra rent i burarna och mysa lite med hamstrarna och va med en kompis. Ha en bra lördag! // Tilda

Av Tilda - 21 november 2012 19:27

Sötis ligger och slappar och har haft det lugnt och skönt när ingen har varit hemma på några timmar! Vilken gullis! Jag har just kommit hem från taelwondon, kul. // tilda

Av Tilda - 19 november 2012 20:57

Han ju så liten och söt!! //Tilda

Av Tilda - 18 november 2012 21:15

Idag har jag bara hunnit pussa litegrann på hamstrarna. Jag har julpysslat och varit på taekwondo, snart är det gradering. Spännande! Gonatt// Tilda

Av Tilda - 17 november 2012 17:20

HEJ!!

Kolla in Snuttis som dance-king på disco!! Nu ska jag gå på taco-kalas hos en kompis, det ska bli supertrevligt. Ha en kanonkväll alla  // TILDA
 

Av Tilda - 16 november 2012 21:27

Hallå!

Va härligt med fredag, helg och sovmorgon i morgon!! Här kommer gulliga Sötis i buren. I morgon får jag nog ta och tvätta och byta i buren. Tur att det nästan aldrig luktar något från dvärghamster-honornas burar! Sötis har såååå fin päls! Idag har jag varit på stan med min kompis Alicia och handlat lite. Vi var på Panduro typ över en timme men också på Åhléns,Claes Olsson och Mc Donalds och fikade mm. Vi köpte också en present till en annan kompis men det kan jag ju inte avslöja!! Nu ska jag läsa lite innan det blir gonatt!  // TILDA med dvärgisarna
     


Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards