Dvarghamster♥

Alla inlägg under juli 2012

Av Tilda - 30 juli 2012 14:47

 

   


Hallå!

    

Jag har gjort en rolig leksak till Snuttis som hon gillade väldigt mycket. Först tog jag toa eller hushållspapper och fyllde med favvomaten, jag tog skalade solrosfrön, sen rullade jag ihop det och band ihop med en tråd. Sen hängde jag ner den från burtakets galler (eller tejpa fast den i taket). Kul hamstergrej!!


Om tre timmar går flyget till Cypern dit jag och familjen ska vara en vecka. Härligt! Jag ska verkligen bada!


Vi ses /// TILDA            

Av Tilda - 25 juli 2012 11:41

Hejsan!! Här kommer en video på Snuttis när han försöker rymma. Vi städade buren och han tänkte verkligen sticka, supersnabb! 

  


Busig, va??


/// TILDA 

Av Tilda - 25 juli 2012 07:43

Yes! Här kommer den!!!   Ojj,ojj ni fick vänta i en hel natt!


  Kort 40.sek men den är gullig!!!

Av Tilda - 24 juli 2012 22:24

Oj jag gör det imorrn!!!!! ;)

Av Tilda - 24 juli 2012 22:18

*gäsp* Är trött. Jag & Tilda kommer lägga upp en hamster video imorrn. Med mig,Tilda, Snutt, Smulan, Maximus och Sötis. I bakgrunden hör vi Linda Sundblad med 'Lucky You' bl.a Hoppas ni gillar den vi lade ner hela kvällen på den video. + att jag och Tilda klädde ut våra ansikten till hamstrar... Men Smulan ska vara med här kommer en video med henne.

Av Tilda - 24 juli 2012 21:50

Smulan är den sötaste,finaste och mest bitande hamster jag vet. Och hon är sötare än socker, vildare än en tiger och tröttare än en sengångare... Kolla:

Av Tilda - 23 juli 2012 21:43

 


Hejsan!!

Här har vi lilla fina Sötis på sitt bästa humör. Hon bara väntar på att få komma upp i handen, kan man bli mer tam än Sötis, eller?? Skulle kanske vara Snuttis då!

Kul att se dig här igen Frida!!

Själv ska jag också packa, åker till Cypern på måndag. Det blir ju kanon för badvädret finns iallafall inte här. 


Ses snart!                     /// TILDA    

Av Tilda - 23 juli 2012 09:35

Hej,hej ska vi kolla lite coola hamster klipp?

Okej då kör vi!

Hihi sött...

Nästa är kanska cool och söt men lite liksom...svårt att beskriva!

Hmmm... ja som sagt svårt att beskriva!!!


/Frida

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards