Dvarghamster♥

Alla inlägg under februari 2014

Av Tilda - 24 februari 2014 23:18

Hallå!
Min lilla Iza är verkligen hur tam som helst!! Hon har aldrig ens nafsat på någon och aldrig fräst eller haft något argt läte någonsin! Konstigt att hon aldrig varit sur!
Hon är såååå sööööt! Pusssss!
Skönt med sportlov!!
// Tilda & hamstrarna!! <3<3<3

Av Tilda - 13 februari 2014 23:12

Gott med grönsaker!!

Av Tilda - 3 februari 2014 22:15

Hej!
På senaste tiden har jag haft lite färre blogginlägg om mina tre goa hamstrar. Tyvärr har man ju inte hur mycket tid som helst och tiden ska räcka till många saker. Men alla tre mår bra och är lika busiga som vanligt. I söndags morse märkte vi att min guldhamster Izas bur var tom. Hon hade petat upp locket på buren, taget sig ut på diskbänken, hoppat ner på golvet och fortsatt in i tvättstugan under natten. Vi lyste med ficklampa och hittade henne under pannan och lockade ut henne med en bit bröd. Hon har aldrig smitit förut och jag blev verkligen rädd att hon blivit skadad eller att vi inte skulle hitta henne. Men hon mådde bra och verkade inte bry sig i att hon tillbringat natten under pannan!
Det händer alltid spännande saker när man har hamstrar!
Godnatt från Tilda , Iza, Pixi & Mini <3

Sötisar!!

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards