Dvarghamster♥

Alla inlägg under juni 2013

Av Tilda - 30 juni 2013 22:48

Hej!!
Här kommer Mini, Pixi och Lilly i sina coola glasögon! Söta, va??!!
Tyvärr är jag sjuk och har feber så nu blir det gonatt!!
// Tilda

Av Tilda - 26 juni 2013 21:24

Här kommer Mini också!! / Tilda
PSKolla vilken söt nos!

Av Tilda - 26 juni 2013 21:14

Hej! Här kommer dagens foton på mina pluttisar!
// Tilda

Sömnig!

Söta lilla nosen!

Av Tilda - 24 juni 2013 22:16

Hej! Jag fick en jättebra kommentar om min dvärghamster Pixis färg på ryggen som man kan kalla bengalfärgad. Här kommer lite fler bilder på hans rygg, det ser ut lite som han har två ringar på ryggen! Kul med lite ovanliga färger på gullepluttarna!

Vi ses // Tilda, Pixi och Mini

PS. Verkligen dags för header-byte eftersom mina två dvärgisar Sötis & Snuttis samt min guldhamster Fluffis tyvärr är döda :-(
<3<3<3

Ja det var några Pixi-ryggar!!

Av Tilda - 24 juni 2013 21:41

Jamen så söta då!!! <3<3 /Tilda

Av Tilda - 22 juni 2013 23:44

Hej!
Under midsommarhelgen har jag passat dvärghamsterbröderna Harry och Zorro. Dom är supergulliga och tama och samsas i samma stora bur utan att bråka, jättemysigt! Dom är verkligen snälla och söta. Här kommer några foton på bröderna hemma hos mig!
// Tilda

Av Tilda - 19 juni 2013 22:41

Hej!

Här kommer en video på mina dvärgisar Mini (den bruna) och Pixi (den ljusgråfläckiga). Dom var ute och luftade sig i buren i trädgården och försökte verkligen smita, tur att dom höll sig innanför stängslet! Kolla va söta dom är!   // TILDA 



 

Av Tilda - 18 juni 2013 23:10

Hej!
Nu har mina hamstrar fått känna sommargräs under tassarna några dagar. Dom får vara ute en kort stund för att få lite frisk luft och smaka på gräs och maskrosblad. Dom verkar gilla att springa på gräs och krafsa lite på marken. Hur söta som helst! Men jag får hålla koll hela tiden för dom vill gärna smita.
Ha det hamstrigt! / Tilda

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards