Dvarghamster♥

Alla inlägg under februari 2013

Av Tilda - 17 februari 2013 21:35

Hejsan!

Idag var vi till djuraffären och valde ut en jättegullig dvärghamsterhane. Vi valde mellan säkert 10 olika dvärghamstrar och fastnade för just den här lille killen. Han verkade lugnast och var sötast. Hela dagen har vi funderat på olika namn och nu har vi bestämt oss för Mini. Mini är hela familjens hamster så vi funderade länge på namnet så att alla var nöjda. Hoppas att Mini kommer att trivas lika bra hos oss som Sötis gjorde!

Här kommer en video på Mini när han precis kommit hem till oss idag och ska komma in i buren och några gulliga bilder på honom!

Ha det hamstrigt!! // TILDA, Snuttis och Mini

PS. Jag ska göra om headern så fort jag hinner.
           



Av Tilda - 17 februari 2013 12:27

Hej!

Jag önskar att jag hade något roligt att skriva men igår så dog vår ena dvärghamster Sötis. Jättehemskt för vi har haft henne så länge. Hon blev 2 år och en vecka. Det är ju sorgligt! Hon var fortfarande pigg och sprallig så det var verkligen helt oväntat även om jag ju vet att dvärgisar bara brukar bli drygt 2 år. Jag har ju Snuttis som är några månader äldre och på honom märks det lite att han har blivit gammal men Sötis var verkligen som hon alltid har varit. Hon låg alldeles stilla ihoprullad i spånet och var så fin!!

Sötis har nog haft ett bra hamster liv, hon har fått miljoner pussar, lekt mycket med mig och mina två småbröder eftersom hon var jättetam, ätit massa god mat och varit TV-idol! Vi saknar henne!

Här kommer lite videos på Sötis som är tagna den senaste månaden, kolla vilken gullepluttis hon var!!

Självklart ska vi skaffa en ny liten dvärgis-unge så fort som möjligt! Det går ju inte att leva utan dessa underbara djur   !!

Nu är det dags att städa Snuttis bur och pussa lite på honom!


Hamsterkramar från TILDA    


 
 
 
 
 
 
 
 

Av Tilda - 12 februari 2013 21:52

Åh det märks att Snuttis har blivit gammal. Kanske både hör och ser han dåligt för han har nafsat och bitit mig några gånger. Det har han ALDRIG gjort under sitt drygt tvååriga liv. Jag tycker lite synd om honom men han är ändå lika sprallig och pigg!
Jag ska lägga ut några gulliga videos på honom så fort jag hinner, gullesnuttisen! Jag har tyvärr haft mycket prov o arbeten i skolan och mycket aktiviteter men jag ska skärpa mig o lägga ut mer bilder o filmer.
Hamsterkramar // Tilda

Av Tilda - 3 februari 2013 18:24

Hej! Idag har jag tränat på min gitarrläxa. Här kommer lite söta bilder!
/Tilda & hamstrisarna!!!

Av Tilda - 2 februari 2013 21:17

Programledaren Danny Saucedo var ju kanon!!
Här kommer några bilder på Sötis!
Kolla in boken. Min bästa present från kompisen Alicia! Jätte kul med mode och design och skapa egna grejer. Jag rekommenderar boken!
Ha en bra kväll!! // Tilda <3 <3

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

42 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Fakta Pixi

Namn: Pixi.

Färg: Vitgrå med svart ål. Vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 11 mars 2013.

Favoritmat: puffar.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament:Springig, snäll och tam.

Vikt: Ca 18g.

Längd: Ca 7 cm.

   

 

 

 

Fakta Iza

Namn: Iza

Färg: Cremefärgad

Kön: Hona

Född: 6 augusti 2013

Favoritmat: Selective

Sort: Långhårig guldhamster

Temperament: Ganska sprallig

Vikt: ?

Längd: Ca 13,5 cm  

Fakta Mini

Namn: Mini

Färg: Brun med svart ål. Han är vit på magen.

Kön: Hane.

Född: 2 januari 2013.

Favoritmat: Solrosfön och valnötter.

Sort: Sibirisk dvärghamster.

Temperament: Ganska lugn och lite sprallig. .

Vikt: Ca 27 g.

Längd: Ca 8,5 cm.

   

Dvärhamsterfakta♥

Lite dvärghamsterfakta!

Det finns 4 olika raser av dvärghamstrar. Sibirisk dvärghamster, det är den populäraste rasen. Campbells dvärghamster kan ha röda ögon och är oftast lite guldiga i pälsen. Roborovskis dvärghamster är lite mer ruggig i pälsen än de andra sorterna. Kinesisk dvärghamster är mer avlånga och ser mer ut som en mus med kort svans. 

Tidigare hamstrar...

 

 

Snuttis    

Fluffis                                            

 

Sötis                                                                  Mina tidigare godingar som nu mera är i hamserhimlen...      

 

Gästbok

Våran lilla kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

Jag

Instagram

Följ mitt hamster- instagramkonto:

@fantastic_hamsters

 


Ovido - Quiz & Flashcards